dijous, 5 de març del 2009

MUNDET, MUNDET... I TANTA LLENGUA COM TENS!!!!!

diaridegirona.cat » Comarques
Patronat de Turisme
El Col·legi de Publicistes considera indefensable la campanya turística de la Costa Brava

El degà atribueix la campanya a una cadena d'errors que evidencien 'una mala feina' tant del Patronat de Turisme com de les agències de comunicació
ACN/DDG La polèmica campanya de la Costa Brava feta pel Patronat de la Diputacó de Girona és 'indefensable' des del punt de vista de la publicitat. El degà del Col·legi de Publicistes, Marc Puig, ha explicat que la publicitat no sempre respon a la realitat i és habitual l'ús d'imatges 'de recurs' que il·lustren 'temes determinats'. Tanmateix, ha recordat que no és el mateix la 'publicitat conceptual' i la 'inducció a l'error', i és en aquest darrer cas, segons Puig, on s'inclouen els anuncis que promocionen aquest destí turístic amb imatges de les Bahames, el Canadà i Austràlia. Puig atribueix la campanya a una cadena d'errors que evidencien 'una mala feina' tant del Patronat de Turisme com de les agències de comunicació.

El degà del Col·legi de Publicistes, Marc Puig, assegura que la campanya turística de la Costa Brava no respon a una feina 'ben feta' des del punt de vista professional. D'una banda ha fallat 'qui encarrega l'anunci', i de l'altra, el 'responsable de l'anunci'. Puig considera que aquesta campanya indueix 'clarament' a un error i per tant, 'no es pot defensar' des del punt de vista professional.

Tot i que 'tothom es pot equivocar', Puig s'ha mostrat estranyat pel fet que s'hagi produït un error d'aquestes característiques. Ha explicat que en publicitat, sovint es recorre a imatges que no es corresponen 'del tot' amb la realitat, com per exemple, la imatge d'un 'model' per un anunci. Tot i així, ha explicat que aquesta campanya no es pot excusar al·legant la 'publicitat conceptual'.

A més, Puig ha explicat que quan es recorre a aquesta pràctica 'normalment' és 'per estalviar temps o diners', una situació difícil d'encaixar en aquest cas, ja que 'de ben segur' el patronat de turisme disposa d'un arxiu amb imatges de la Costa Brava, de les quals en té els drets.

Davant d'aquesta situació, Puig ha recomanat als futurs anunciants que, per evitar 'problemes d'ineptitud', treballin amb 'agències agremiades', ja que pertànyer a un col·lectiu garanteix el treball amb professionals 'qualificats' i amb la 'preparació suficient'.

ESCÀNDOL
Una nova imatge promocional presa a Austràlia retorna la polèmica de les «falses» fotos de Girona al Patronat
La directora del Patronat es nega a dimitir i es manté un encàrrec perquè la mateixa empresa de les campanyes elabori un pla de comunicació i estratègia de marca


A.S./DDG Una tercera «falsa» foto de Girona ha reobert la polèmica al Patronat de Turisme Costa Brava. En aquesta ocasió, una fotografia d'una platja australiana ha estat utilitzada per una campanya que el Patronat va fer amb motiu del Fòrum Gastronòmic. A la imatge, que segons s'ha sapigut avui ha estat gestionada per l'agència Getty Images, pertany a la col•lecció "Jacobs Stock Photography" i va ser presa a la platja de la ciutat de Perth, a l'oest d'Austràlia. Aquesta és la tercera imatge que, dins d'una campanya del Patronat, emula paratges gironins però en realitat pertanyen a llocs ben remots.

«Simplement voliem transpemtre que junts voliem celebrarels dos aniversaris, i a tots dos (Fòrum i Patronat) ens va semblar bé la imatge, que reflectia el que preteniem», va justificar Dolors Batallé, directora del Patronat, tot recalcant que -igiual que les anteriors fotografies "falses"- no es tractava de cap campanya publicitària. Tanmateix, va admetre que no van ser enganyats per l'emrpesa, ja que ni el Fòrum ni el Patronat van ni tan sols preguntar si la fotografia estava presa a la Costa Brava.

Dolors Batallé va «lamentar profundament» la interpretació que s'hagi pogut fer dels dos anuncis», i va insistir en que no es tracta de campanyes publicitàries sinó «d'anuncis puntuals i concrets». Ta,bé va lamentar les ˝consequències negatives, si és que n'ha portat alguna» cap a la destinació Costa Brava. Va insistir diverses vegades en que no es tracta de .cap campanya publicitària.

No va ser clara ni a l'hora de respondre si es continuarà treballant amb la mateixa empresa (Be Brand), ja que va respondre a la pregunta directe que «a aquesta empresa no se li ferà cap encàrrec publicitari», que ve ser com no dir res, ja que també va insistir en que el que se li havia encarregat fins ara no era cap campanya publicitària, sinó «acompayaments i treballs estratègics».

Dolors Batallé ha assegurat també que no dimitirà arran de la polèmica sobre els anuncis en què s'anunciava la Costa Brava utilitzant fotografies d'altres indrets del planeta. De fet, el mateix Vilert ja havia afirmat que li semblava 'excessiu' demanar responsabilitats polítiques per la polèmica. 'No hi ha hagut cap demanda de dimissió per part del consell d'administració del patronat i jo tampoc m'he plantejat dimitir', ha conclòs Dolors Batallé.

La darrera campanya de promoció de la Costa Brava, feta per l'empresa Be Brand, ha aixecat un rebombori considerable. Després d'haver-se conegut que en un primer anunci, en què es veien fotografies d'una platja i una muntanya, s'havien fet servir instantànies preses a les Bahames i al Canadà, ara ha aparegut una segona inserció que no s'ajusta al territori gironí, segons ha publicat La Vanguardia.

Es tracta de l'anunci que servia per publicitar tant el Centenari de la Costa Brava com el Fòrum Gastronòmic de Girona, i que es va incloure a la part posterior del programa de l'esdeveniment culinari. En aquest cas, es van editar 30.000 exemplars del programa per repartir-los entre professionals, públic i mitjans de comunicació.

La fotografia en qüestió -on apareixien un home i un nen petit d'esquena davant una platja- havia estat presa a Austràlia, en una platja de la localitat de Perth. La directora del Patronat de Turisme, Dolors Batallé, en una compareixença convocada a corre-cuita, ha expressat que des de l'organisme es 'lamenta profundament la interpretació' que s'ha fet dels dos anuncis.

Batallé ha explicat que el segon anunci, publicat darrere el programa del Fòrum, és una 'inserció puntual i concreta' que no tenia 'altra voluntat que posar de relleu els dos aniversaris'. La directora també ha indicat que aquest segon anunci és 'anterior' al que va aixecar el rebombori, i que es va fer 'exclusivament' i de comú acord amb el Fòrum Gastronòmic amb motiu de l'efemèride.

Cap pregunta

Sobre el fet si es coneixia que la fotografia no havia estat presa a la Costa Brava, Dolors Batallé ha afirmat: 'Ni el Fòrum Gastronòmic ni el Patronat vam fer cap pregunta en relació a aquest tema, i vam donar per bo i adequat l'anunci, perquè reflexava la nostra voluntat de celebrar els dos aniversaris'.

La directora del Patronat ha dit -com ja va explicar el president de la Diputació- que, a partir d'ara, es rescindeix el contracte per fer anuncis a l'empresa Be Brand. Tot i això, però, l'organisme sí que li manté l'encàrrec perquè elabori un pla de comunicació i estratègia de marca amb motiu del centenari, que es va fer el passat mes de novembre.




• Spain
Spain's Costa Brava uses Bahamas photograph in ad campaign
Tourist board denies being deceitful by using picture from tropical islands to advertise beaches in north-eastern Spain
Comments (30)
• Giles Tremlett in Madrid
• guardian.co.uk, Wednesday 11 February 2009 13.30 GMT
• Article history


A composite picture of the Bahamas and the Costa Brava Photograph: Albert Gea/Reuters and Dorgie Productions/Getty
The blond woman on the poster stares out at a beautiful blue sea, hat in her hand and the delicate sand of the Costa Brava between her toes.
Or that is what the latest advertising campaign by the tourist board claims. However, it has now been discovered that the idyllic photograph promoting Spain's north-east coast was actually taken in the Bahamas.
The unrepentant tourist board admitted the picture came from a series shot on a tropical beach halfway across the world, but denied this was cheating.
It even conceded that the picture, sold by Getty Images picture agency, was digitally altered to dull the shiny yellow sand and make it look more like one of the greyer beaches of the real Costa Brava.
But it refused to accept that the resulting advertisement, with its unintentionally ironic slogan, "Where does the Costa Brava start?", was a lie.
Dolors Batallé, the director of the Costa Brava Girona tourism board, said it had simply failed to find pictures "of sufficient quality" of the real Costa Brava, pictured above, in order to illustrate its "conceptual" campaign.
"Our intention is not to lie, nor to suggest that the Bahamas are really better than the Costa Brava," she told local media. She claimed that no one ought to feel cheated if they travelled to the Costa Brava and found it did not look like the place in the photograph. It would be "a wicked interpretation" to suggest that the board was trying to hide the truth about the Costa Brava, she said.
The Costa Brava campaign contains a second mystery. An accompanying ¬photograph is meant to show a mountaineer tramping up through the brilliant white snow of the nearby Pyrenees.
Together, the blurb claims, the photographs show people enjoying the same pure water. The "spray of the waves" and the "snow of the mountains" is meant to come from the same source.
But is the second photograph, which looks as though it could have been taken in Nepal, really of the Pyrenees?
Locals have their doubts. Batallé has admitted that she too is not sure.

1 comentari:

zel ha dit...

Quins pebrots, no? I és que no hi ha cap decència ni es pot presumir de fer tasques d'una manera responsable...és allò, de on anem, catalans? Gràcies per donar veu i publicar amb tant detall! Un petonàs, amic!